Defecțiunile care trebuie remediate includ probleme la centurile de siguranță, transmisie și airbaguri, cele mai multe mașini afectate de program fiind în Statele Unite.
Rechemarea celor 2,6 milioane de mașini este ultima dintr-o serie de astfel de decizii ale celui mai mare producător auto din SUA, dintre care cea mai controversată a vizat mașini cu defecțiuni la un senzor de la cheia de contact.
Grupul a fost criticat de organizații pentru siguranța traficului și autoritățile de reglementare din SUA pentru că nu a descoperit defectul mai devreme.
GM a anunțat, de asemenea, că se așteaptă la costuri de circa 400 de milioane de dolari, dublu față de estimarea inițială, pentru campania de reparații. În primul trimestru, producătorul auto a contabilizat un cost de 1,3 miliarde de dolari, în mare parte din cauza rechemărilor legate de dfecțiunile la senzorul de la cheia de contact.
Anunțul GM a urcat numărul de rechemări derulate de GM în SUA în acest an la 29, în timp ce numărul total de autoturisme care trebuie să revină în service este mai mare decât în precedenții cinci ani la un loc.
Grupul auto este investigat de Departamentul Justiției, Congres, Comisia pentru Bursă și Valori Mobiliare și de mai multe state pentru modul în care a procedat în cazul mașinilor cu defecțiuni la senzorul de la cheia de contact.
GM a primit deja o amendă de 35 de milioane de dolari pentru răspunsul întârziat în această privință.